עורך דין מזונות – שאלות ותשובות

עורך דין מזונות
גירושין גוררים איתם נושאים שלא תמיד נרצה לעסוק בהם, אבל אלה חשובים מאוד לרווחתנו ולרווחת ילדינו.  תחום המזונות מתחלק לשניים- מזונות האישה ומזונות הילדים.  את הבקשה לדרישה בתשלום מזונות אפשר להגיש לבית הדין הרבני או לבית הדין לענייני משפחה, אולם אף אחת מהפעולות הללו לא תעשה באופן ראוי אם לא תעשה תוך שימוש בעו"ד גירושין.
אז מדוע בעצם צריך עורך דין מזונות?

למי מגיע מזונות על פי החוק? 

לפי חוק הביטוח הלאומי, מזונות מגיעות לאישה ולילדים במצב שבו בני זוג נפרדים.  הבעל חייב בתשלום מזונות לאשתו, אם הוכח שהוא לא סיפק את החובות המוטלות עליו ובכללן לפרנס אותה ולקם עימה יחסי אישות.  ההתחייבות לכך אגב נמצאת בכתובה.  עד לקבלת הגט, אם האישה תוכל להוכיח שהבעל לא מתפקד היא תוכל לתבוע זאת.  מזונות ילדים זהו סכום כסף נפרד שמגיע משני ההורים, אך בסכום גבוה יותר מהאב ללא קשר לגובה הכנסת האם.  מזונות ילדים האבא מחויב לשלם עד הגיעם לגיל 15.

באיזה מצב מפסיקים את תשלומי המזונות?

במידה והבעל לא משלם את המזונות כפי שפסק בית הדין, והוחלט להגיש בקשה לתשלום מזונות דרך המוסד לביטוח לאומי, דמי המזונות לילדים עלולים להיות מופסקים אם יתגלה שהכסף מהבעל כן מתקבל, אם ההכנסה מעבודה או לא מעבודה עולה על סכום התקרה שנקבע במוסד לקבלת מזונות, אם הילדים הוצאו מחזקתה המשפטית של האם ועוד. לשם כך, רצוי מאוד להתייעץ עם עורך דין מזונות שמומחה בדיני משפחה, שידע לייעץ כיצד להגיש את הבקשות המתאימות מבלי לפספס דבר.

מהו תפקידם של עורכי דין מזונות?

עורך דין בכל במצב שבו מעורבים ילדים בתהליך גירושין בין בני זוג. יש לגלות רגישות רבה וטיפול בכל מקרה באופן אינדיבידואלי, על כן האובייקטיביות שלנו עלולה להיות נפגמת ויש צורך בגורם מקצועי שיסייע לנו.  עניין נוסף הוא מקרה של הסתבכות ופנייה להוצאה לפועל נגד הבעל החייב שלא רוצה לשלם את חלקו במזונות.  עורכי דין מזונות יסייע גם במתן ייעוץ וייתן לנו מידע על כל נושא המזונות, הסגות בחוק ומה חשוב מאוד לדעת לפני הגשת בקשות ופסקי דין.

מה קורה אם האב לא משלם את המזונות כפי שנפסק?

במצב כזה על האישה להגיש תביעה למזונות אל המוסד לביטוח לאומי, תוך הבאת פסק דין למזונות והיא מראה שלא מקבלת את התשלום מהאב החייב ולא פעלה נגדו בהליכים של הוצאה לפועל.  המזונות יחלו להיות משולמים לאישה מיום הגשת הבקשה.  את הכסף שהבעל חייב הביטוח הלאומי יגבה כבר ממנו.
מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

כלי תרגום מקוונים 

בעולם הגלובלי של היום, תרגום הפך לכלי הכרחי עבור עסקים, ארגונים ויחידים כאחד. עם זאת, משימת התרגום יכולה להיות מרתיעה, ודורשת לא רק מיומנות לשונית

אזעקה לבית פרטי או מצלמות אבטחה ?

בתחום אבטחת הבית, שני כלים עיקריים בולטים כעמודי הגנה: מערכות אזעקה ומצלמות אבטחה. שניהם מציעים יתרונות ותכונות ייחודיות שמטרה שלהן לשמור על הרכוש ועל היקירים