משמורת – מדריך מקוצר על מה שחשוב לדעת

משמורת
המילה משמורת מתייחסת לשמירה על גוף כלשהו.  במאמר זה, נדון בהתייחסות בהקשר של משמורת ילדים.  קיימים שני סוגים של משמורות- משמורות משפטיות- הכוללות בתוכן את כל המחויבויות לדאוג לכל הצרכים של הילד לפי החקיקה בישראל.  בנוסף קיימת משמורות פיזיות, שפירושן לדאוג למקום מגורים קבוע ונאות לילד עם סידורי הלינה שלו.  הנה כמה דברים שחשוב לדעת בנושא

הסכמה

תהליך גירושין הוא מצב לא פשוט במילא, ובייחוד כשמדובר על ילדים המעורבים בכך. ילד הרואה את שני הוריו לא מסתדרים אחד עם השני עלול לפרש ישירות שגם לא אוהבים אותו, ועל כן הוא חווה משברים נפשיים לא פשוטים גם אם אינו מראה זאת. במידה ותהיה ביניכם הסכמה הדדית על נושא המשמורות על הילד, זו תוכל למנוע בעיות עתידיות. במקרה של אי הסכמה, תישלח פקידת סעד (שהיא גם עובדת סוציאלית) שתקבע אצל מי הילד יישאר למשמורת בלעדית וקבועה.

ילדים

דברו איתם בזמן שאתם עוברים את התהליך ושתפו אותם בכל מה שקורה מסביב. כאמור זוהי  חוויה די טראומתית  בשבילם כך שלשאיר אותם "מחוץ לתמונה"  לא יועיל. קיימו איתם שיחות אישיות ומשותפות (אם המצב עם בן הזוג מאפשר זאת) כדי שלא ירגישו שהם ננטשים או שהגירושין הן חלילה בגללם.

גורמים מקצועיים

פרט לענייניים הבירוקראטיים שיש להסדיר סביב עניין חלוקת המשמורות (ובייחוד אם מדובר על כמה ילדים), מומלץ להשתמש בעזרה פסיכולוגית מקצועית לכם ולילדים.  בזמן שהם קטנים, אנחנו לא יודעים אילו דברים עלולים להשפיע על העתיד וההתבגרות שלהם, ולכן חשוב שגורמים מקצועיים ידעו לפרש את ההתנהגויות שלהם מולכם בצורה טובה.

משמורת מול רכוש

גם אם נוצר מצב שבו אתם לא מסתדרים בכלל עם בן הזוג ממנו אתם עומדים להתגרש, חשוב מאוד לעשות הפרדה מלאה בין נושא חלוקת הרכוש לבין נושא המשמרת על הילדים.  גם אם חלוקת הרכוש ביניכם לא מסתדרת ויוצרת מריבות וכעסים איומים אסור שזה ישפיע על היחסים שלכם עם הילדים.

ייעוץ משפטי 

חשוב מאוד ואף קריטי לקחת עורך דין מקצועי לענייני משפחה, שילווה אתכם בכל התהליך הלא פשוט כמו המשמורת על הילדים.  תזדקקו לעזרה בניסוחים, בדיקה מדוקדקת של לוחות הזמנים, כיצד הייתם רוצים שזה יתבצע ואת כל ראי החוק בדבר. עו"ד גירושין טוב יוכל לסייע לכם לעבור את זה באופן פשוט ולחסוך בירוקרטיות שאתם עלולים להיקלע אליהן בהיעדר ידע משפטי.
מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

כלי תרגום מקוונים 

בעולם הגלובלי של היום, תרגום הפך לכלי הכרחי עבור עסקים, ארגונים ויחידים כאחד. עם זאת, משימת התרגום יכולה להיות מרתיעה, ודורשת לא רק מיומנות לשונית

אזעקה לבית פרטי או מצלמות אבטחה ?

בתחום אבטחת הבית, שני כלים עיקריים בולטים כעמודי הגנה: מערכות אזעקה ומצלמות אבטחה. שניהם מציעים יתרונות ותכונות ייחודיות שמטרה שלהן לשמור על הרכוש ועל היקירים