מה זה דיני עבודה?

מבוא

דיני עבודה הם גוף החוקים העוסק בעבודה וזכויות עובדים.

ניתן לחלק את דיני העבודה בגדול לשתי קטגוריות עיקריות: משא ומתן קיבוצי ודיני עבודה אינדיבידואליים. משא ומתן קיבוצי עוסק במשא ומתן על שכר, שעות, הטבות, תנאי עבודה ושאר תנאי העסקה. דיני עבודה פרטניים עוסקים בנושאים הקשורים לזכויות וחובות עובדים, כגון נהלי גיוס עובדים, אפליה במקום העבודה או בבתי הספר, או בטיחות במקום העבודה.

דיני עבודה הם אוסף של חוקים המסדירים את היחסים בין מעסיק לעובד.

דיני עבודה הם אוסף של חוקים המסדירים את היחסים בין מעסיקים לעובדים. דיני עבודה מכסים בדרך כלל שכר מינימום, גמול שעות נוספות, תנאי עבודה והיבטים אחרים של העסקה.

היסודות של דיני העבודה נמצאים בחוקת ארצות הברית. בהתייחס לדיני העבודה, החוקה מבטיחה לאזרחים "זכויות בלתי ניתנות לביטול" מסוימות, לרבות חופש משעבוד לא רצוני וחופש מחיפושים ותפיסות בלתי סבירות על ידי סוכני ממשל.

מהם הסוגים השונים של דיני עבודה?

דיני עבודה הוא החוק העוסק בזכויות וחובות של עובדים ומעסיקים.

ישנם סוגים רבים ושונים של דיני עבודה. אלה כוללים אפליה בעבודה, חוקי שכר ושעות, חוקי בטיחות ובריאות בעבודה, חוקי חופשת משפחה, תגמולי ביטוח אבטלה, תקנות בריאות ובטיחות במקום העבודה, תוכניות פיצויים לעובדים, הטבות ביטוח לאומי למי שיצא לפנסיה או לא יכול לעבוד יותר בשל נָכוּת.

בארצות הברית דיני עבודה הם עניין של ממשלת המדינה.

דיני העבודה מסדירים את היחסים בין מעסיקים לעובדים. הוא מתייחס גם לזכויותיהם של אנשים המועסקים במגזר הפרטי. דיני עבודה הם דיסציפלינה רחבת היקף הכוללת סוגים רבים ושונים של חוקים, כמו אנטי אפליה, שכר מינימום ובטיחות בעבודה.

ישנם שני סוגים עיקריים של דיני עבודה: עבודה כרצונה וחוזה עבודה. העסקה כרצונו פירושה שמעסיק יכול לפטר עובד ללא הודעה מוקדמת או סיבה מכל סיבה שהיא או ללא סיבה כלל. חוזי עבודה מחייבים מעסיקים להודיע על כך לפני פיטורי עובד ולפרט עילות לפיטורין.

מהם החלקים העיקריים של חוק העבודה?

החלקים העיקריים של דיני העבודה הם חוק יחסי העבודה הלאומי (NLRA) וחוק הבטיחות והבריאות בעבודה.

ה-NLRA הוא חוק המגן על זכויות עובדים שרוצים להתארגן, להקים או להצטרף לאיגוד. זה גם מגן על זכותם לשבות ולכלונס. חוק הבטיחות והבריאות בעבודה (OSHA) מבטיח שמעסיקים מספקים תנאי עבודה בטוחים לעובדיהם על ידי קביעת סטנדרטים לבטיחות במקום העבודה.

דיני עבודה הם קבוצה של חוקים פדרליים ומדינתיים המסדירים את יחסי העבודה. אחד החלקים העיקריים של דיני העבודה הוא להגן על העובדים מפני יחס לא הוגן במקום העבודה. היתרונות והחסרונות הם שיכול להיות קשה לאכוף את חוקי העבודה, אבל הם גם מספקים לעובדים זכויות שאחרת לא היו.

כיצד חוקי מקום העבודה קשורים לזהות?

דיני עבודה הם אוסף של חוקים המכסים את זכויות העובדים. זה כולל גם את היחסים בין מעסיקים לעובדים, כמו גם את הזכויות והחובות של שניהם.

חוקי מקום העבודה קשורים לזהות במובנים רבים. הם עוזרים לקבוע מי אנחנו, איך אנחנו נראים, איך אנחנו מתנהגים, כמה כסף אנחנו מרוויחים וכו'. אם לא ניתנת לאדם הזדמנות שווה לעבוד בגלל זהותו אז זה נתפס כאפליה וזה יכול להיחשב נוהג עבודה בלתי הוגן.

כאשר חוקי מקום העבודה מופרים עלולות להיות לכך השלכות שליליות על ההערכה העצמית של העובד ועל בריאותו הנפשית. לדוגמה, אם עובד מרגיש שהוא מופלה בגלל גזעו או מגדרו, הוא עלול לחוות דיכאון או חרדה שעלולים להוביל להיעדרות מהעבודה או אפילו להפסיק לעבוד

דיני עבודה הם מכלול החוקים, הפסיקות המינהליות והתקדימים המתייחסים לזכויות החוקיות של עובדים ומעסיקים. חוקים אלו מסדירים את היחסים בין עובדים, איגודי עובדים ומעסיקים.

דיני עבודה היו נושא חם בשנים האחרונות עקב הגלובליזציה ועליית הטכנולוגיה. עם הגלובליזציה, העבודה הפכה לניידת יותר ולכן קל יותר לחברות להעסיק עובדים במדינות שונות שבהן סטנדרטי העבודה נמוכים יותר מאשר באמריקה או באירופה. עם הטכנולוגיה, חלו שינויים רבים באופן שבו אנו עובדים, כולל אוטומציה וכוחות עבודה מרוחקים, אשר יכולים להקשות על מעקב אחר מה שקורה עם העובדים.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים