דגמים ועיצובים של אסלות

מדוע מעצבים ומהנדסים כל כך מוקסמים משירותים?

מעצבים ומהנדסים מוקסמים משירותים כי זה צורך אנושי. עיצוב האסלה הטובה ביותר לצרכיו של אדם יכול להיות מאתגר מאוד, אך הוא גם מאוד מתגמל. ישנם סוגים רבים ושונים של שירותים ולכולם יש את היתרונות והחסרונות שלהם.
למידע מורחב בתחום של בחירת אסלה בצורה נכונה ניתן לגלוש לאתר more-projects.co.il

דגמי השירותים הקיימים כיום משתנים בצורה, גודל, עיצוב, חומר ותכונות. הצורות נעות בין קערות מוארכות לצורת עגול עם או בלי מושב צמוד. הגודל יכול להיות כל דבר, מקטן ועד גדול, בהתאם לצרכי המשתמש. העיצובים משתנים במונחים של אופן שטיפת המים לתוך הקערה (למשל, סיפון או כוח משיכה). החומרים המשמשים לייצור אסלות נעים מקרמיקה לפלסטיק מנירוסטה לעץ. התכונות כוללות דברים כמו מושבים מחוממים שהופכים את השימוש בשירותים לנוחים יותר בתקופות מזג אוויר קר או חומרי מפיג ריח המסווים ריחות לא נעימים

הדרך בה אנו מעצבים ומשתמשים בשירותים קשורה רבות לתרבות ולהרגלים של חברה. ישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע על עיצוב השירותים כמו דת, נורמות תרבותיות, זמינות מים, אמונות לגבי ניקיון ותברואה.

מעצבים הוקסמו משירותים במשך מאות שנים. מעצבים אלה יוצרים עיצובי שירותים חדשים שהם יותר ארגונומיים, חסכוניים או ידידותיים לסביבה. הם גם חוקרים כיצד טכנולוגיה יכולה לשפר את חווית השימוש בשירותים.

יש ויכוח מתמשך לגבי סוג השירותים הטוב ביותר עבור תרבויות ומדינות שונות. שני הסוגים העיקריים הם אסלות כריעה ושירותי ישיבה, אך ישנם סוגים נוספים כמו בידה בסגנון מערבי או כביסה בסגנון יפני

מה זה אסלה?

האסלה היא מתקן בבית ובמבני ציבור הקולט פסולת אנושית ומשתמש במים כדי לשטוף אותה.

אסלה היא מתקן אינסטלציה שיכול לשמש לסילוק הפרשות אנושיות. הוא מורכב מקערה, שיש לה חור אחד או יותר ליד השפה, כדי לאפשר ניקוז. הקערה מחוברת לצינור ניקוז תת קרקעי המוביל את הפסולת האנושית הרחק מהבית או הבניין.

המילה "שירותים" נובעת מ"שירותים", כלומר "טיפול אישי".

העולם נהיה יותר ויותר צפוף, והצורך בשירותים גובר. אסלת ההדחה הראשונה הומצאה בשנת 1596 על ידי סר ג'ון הרינגטון. זה היה מכשיר ששטף פסולת אנושית לתוך בור ספיגה דרך שסתום שנקרא "בור השסתום" או "ג'יקים".

בתחילת המאה ה-19 פיתח יוסף ברמה גרסה משופרת של האסלה שניתן להשתמש בה מבלי להיות מחוברת לצינור מבחוץ. המצאה זו הפכה פופולרית בבריטניה ובאמריקה מכיוון שהיא חסכה זמן, כסף ומקום.

בשנת 1884, תומס טוויפורד הוסיף מיכל פנימי לתכנון שלו כדי שאנשים יוכלו להשתמש במים בתוך המיכל כדי לשטוף את הפסולת שלהם במקום להסתמך על כוח המשיכה בלבד. זה הפך את השירותים לאמינים יותר מכיוון שהם לא היו צריכים כוח הכבידה כדי לעבוד כראוי.

הבנת סוגי השירותים השונים ותפקידיהם

האסלה היא מתקן בבית, במשרד או בבניין אחר לאחסון וסילוק של הפרשות אנושיות. זה יכול להיות עם או בלי ארון מים, ויכול להיות קבוע או נייד.

סוגי שירותים:

-שירותים בסגנון מערבי

-שירותים בסגנון מזרחי

– שירותים סקוואט

-מִשׁתָנָה

שירותים ציבוריים הם הכרח לכל עיר. לדוגמה, בסינגפור, שירותים ציבוריים ממוקמים בכל 200 מטר בערך לאורך הרחובות.

שירותים ציבוריים בסינגפור מגיעים בסוגים שונים של שירותים. לדוגמה, ישנם שירותים ציבוריים עם ניקוי עצמי ולא ניקוי עצמי. כמו כן יש הבדל בין סוגי השירותים שניתן למצוא בקניונים לבין אלו שניתן למצוא ברחובות ליד תחנות אוטובוס ותחנות רכבת.

ישנם שלושה עיצובים עיקריים לשירותים ציבוריים: אסלת הקערה, המשתנה ושירותי הקומפוסט. אסלת הקערה היא מה שרוב האנשים היו מדמיינים כשהם חושבים על אסלה – יש לה מושב עם חור לשבת עליו ופתח להפקדת פסולת לתוך מיכל סגור מתחתיו. המשתנה מיועדת לשימוש על ידי אדם אחד בלבד בכל פעם – אין מושב או תכונות אחרות כמו שהיית מוצא עם אסלת קערה. לבסוף, יש לנו אסלות קומפוסט שמשתמשות בחיידקים

עיצוב האסלה המושלמת עבור כל סוג של משתמש

העיצוב של אסלה הוא לא רק על האסתטיקה, אלא גם על החוויה.

לדוגמה, שירותים מסוימים נועדו להיות נגישים יותר עבור אנשים עם מוגבלויות. חלקם מיועדים לילדים ולגובהם הקטן. וחלקם מיועדים לנשים בהריון להרגיש בנוח במהלך ההריון ואחרי הלידה.

שירותים הם אחד החלקים החשובים ביותר בבניין. הם משמשים כל יום על ידי אנשים מכל תחומי החיים ולמטרות שונות. שירותים צריכים להיות מתוכננים בהתאם כדי לענות על הצרכים של כל סוגי המשתמשים.

ישנם שלושה סוגים עיקריים של שירותים שתוכלו למצוא בשירותים ציבוריים:

1. שירותים מקשה אחת: שירותים אלו כוללים קערה ומיכל במקשה אחת, מה שמפחית את זמן ההתקנה ואת העלות

2. שירותים משני חלקים: שירותים אלה מגיעים עם קערה נפרדת ומיכל שלוקח יותר זמן להתקין אך מציעים ביצועים טובים יותר מבחינת יעילות מים והפחתת רעש

3. שירותים תלויים על הקיר: אלו מיועדים לחללים קטנים יותר מכיוון שהם אינם תופסים שטח רצפה

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

כלי תרגום מקוונים 

בעולם הגלובלי של היום, תרגום הפך לכלי הכרחי עבור עסקים, ארגונים ויחידים כאחד. עם זאת, משימת התרגום יכולה להיות מרתיעה, ודורשת לא רק מיומנות לשונית

אזעקה לבית פרטי או מצלמות אבטחה ?

בתחום אבטחת הבית, שני כלים עיקריים בולטים כעמודי הגנה: מערכות אזעקה ומצלמות אבטחה. שניהם מציעים יתרונות ותכונות ייחודיות שמטרה שלהן לשמור על הרכוש ועל היקירים