מדוע מומלץ לרכוש דירות בצפון הישן

הצפון הישן הוא אזור בעיר תל אביב אשר נבנה במהלך שנות ה-30 וה-40 מצפון לגרעין העיר ההיסטורית דאז. האזור נקרא בתקופה זו צפון העיר, והכינוי הצפון הישן נטמע על מנת להבדיל מאזור הצפון החדש, שנבנה לאחר קום המדינה.

האזור המקורי של הצפון הישן, מוגדר כשטח שבין נחל הירקון בצפון ועד שדרות בן ציון ורחוב בוגרשוב בדרום, ומרחוב אבן גבירול במזרח ועד הים התיכון במערב. החלוקה האדמיניסטרטיבית של העירייה מגדירה את רובע הצפון הישן רק כחלק שמצפון לרחוב פרישמן ואת החלק שמדרומו כרובע מרכז תל אביב.

אתרים חשובים הנמצאים בצפון הישן:

·         כיכר דיזנגוף

·         כיכר רבין ובית עיריית תל אביב-יפו

·         גן העיר

·         נמל תל אביב

·         מתחם הבימה

·         גן העצמאות

·         כיכר אתרים

·         מתחם בזל

·         גינת וינר

·         בית האמנים תל אביב

·         בית בן-גוריון

השבחת הדירות הותיקות בצפון הישן

בשנת 2018, במסגרת תכנית הרבעים של עיריית תל אביב, קיבל הצפון הישן חזון תכנוני חדש. במסגרת התכנית, הוגדרו תכניות הפיתוח וההתחדשות העירונית במתחם ואת האופי האורבני שלו. כמו כן, נקבע גם כי האופי הייחודי של המתחם יישמר וזאת באמצעות הגבלת הגובה של הבניינים שעתידים להיבנות ושימור הריאות הירוקות באזור, דהיינו העצים והצמחייה הקיימים. תכנית זו באה בד בבד לפיתוחו של הקו האדום של הרכבת הקלה, אשר עתיד לעבור בגבולו המזרחי של המתחם ויחבר את תושבי האזור לחזון תחבורתי חדש, המאפשר הגעה מהירה ונוחה לפתח תקווה במזרח וליפו בדרום.

סביר להניח כי הקרבה לקו האדום תביא לעלייה בביקוש ובמחירי הדירות. מחקרים בינלאומיים, הבודקים את השפעתה של תחבורת המונים מציינים כי נכסים הממוקמים במרחק של עד חצי קילומטר מתחנת הרכבת הקלה, נהנים מהשבחת ערך משמעותית, הנעה בין 10-20%. כדי להבין את פוטנציאל ההשבחה של הדירות באזור, כדאי להציץ בהשפעה של הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים על שכונת בית הכרם היוקרתית בעיר, שם עלו המחירים בשנים 2010-2015 ב-45%, לעומת ממוצע ארצי של 20% באותן השנים.

הפרויקטים העתידיים בצפון הישן, מגלמים הבטחה לסביבת חיים יוקרתית ומבוקשת. זאת בעיקר בשל ההגבלות שנקבעו על בנייה רוויה באזור, שהיה ונותר אזור מבוקש עם קהל רוכשים נלהב. לכן, כאשר מופיע פרויקט חדש בלב בנייה ותיקה, ששומר על האופי והמרקם השכונתי, סביר להניח כי המחירים יגיעו לרמות מהגבוהות בגוש דן.

 דירות חדשות למכירה בצפון הישן

יוקרה היא מונח שלא ניתן להגדיר בצורה ברורה חד משמעית. יוקרה יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים כדוגמת עיצוב, נוחות, אסתטיקה, מיקום, חוויה וכדומה. כך למשל, דירה הממוקמת באזור מתפתח, עם פרויקטים עתידיים העשויים להעניק פתרונות תחבורה ציבורית איכותיים ויעילים, כמו אזור הצפון הישן בתל אביב, יכולה הדירה להיחשב כדירה יוקרתית במיוחד. פרמטרים נוספים שיכולים להשפיע על יוקרת הדירה הם:

·         הקומה בה הדירה ממוקמת – דירה בקומה האחרונה של מגדל דירות גבוה יכולה להיחשב כדירת יוקרה, גם אם הדירה עצמה אינה מעוצבת כלל.

·         עיצוב הדירה – דירות בצפון הישן יכולות להיחשב כדירת יוקרה גם אם הן ממוקמות בקומה הראשונה של בניין דירות רגיל, אך נהנות מעיצוב מרהיב ביופיו, וממגוון אלמנטים של בית חכם עם מקסימום נוחות ופינוק לאנשים המתגוררים בה.

רכישת דירות יוקרתיות – דגשים

במידה ואתם רוצים לרכוש דירות יוקרה בצפון הישן, חשוב שתזכרו את הדגשים הבאים:

·         אישורים ועיקולים – חשוב לבדוק כי אין שום חובות כספיים, עיקולים או משכון לדירה טרם הרכישה

·         לראות בעצמכם – חשוב ביותר לראות את הדירה בפועל ולא להסתמך על תמונות המוצגות לכם

·         מחיר – אמנם מחירם של דירות יוקרה בתל אביב אינו נמוך, אך בעזרת השוואה וסקר שוק קצר תוכלו לחסוך לעצמכם סכום לא מבוטל.

 

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

כלי תרגום מקוונים 

בעולם הגלובלי של היום, תרגום הפך לכלי הכרחי עבור עסקים, ארגונים ויחידים כאחד. עם זאת, משימת התרגום יכולה להיות מרתיעה, ודורשת לא רק מיומנות לשונית

אזעקה לבית פרטי או מצלמות אבטחה ?

בתחום אבטחת הבית, שני כלים עיקריים בולטים כעמודי הגנה: מערכות אזעקה ומצלמות אבטחה. שניהם מציעים יתרונות ותכונות ייחודיות שמטרה שלהן לשמור על הרכוש ועל היקירים