המדריך המלא לקידום אתרים

קידום אתרים אורגני באופן עצמאי הוא אפשרי, אך דורש לא מעט סבלנות והתמדה, שכן זהו תהליך לטווח ארוך ומתאים רק לבעלי עסקים רציניים שמוכנים להקדיש הרבה אנרגיה וזמן במטרה לראות תוצאות בעתיד. בעלי עסקים רבים מחפשים דרכים לשווק את האתר ואת העסק שלהם במינימום הוצאות, במיוחד בעלי עסקים חדשים שעדין לא במצב שיכולים להשקיע כספים בשיווק.

איך עושים קידום אתרים בגוגל לבד?

למרות שאפשר לעשות קידום אתרים בזול (במיוחד אם עובדים עם פרילנסר לקידום אתרים) ובהנחה שהמקדם מספיק מקצועי על מנת לבודד רק את הפעולות האפקטיביות ביותר ולהוציא את המקסימום מתקציב השיווק, רבים עדיין בוחרים לעשות קידום אורגני עצמאי.

 

איך לעשות קידום אתרים לבד?

כמה טיפים לפרטיקיה מוצלחת של קידום אתרים עשה זאת בעצמך המדריך:

·         שלב ראשון זה לוודא שגוגל בכלל מכיר את האתר שלך – לפני שמתחילים לדבר על קידום אתרים לבד בפועל – יש לוודא שהאתר מאונדקס וקיים מבחינת גוגל. מן הסתם, לא ניתן לקדם אתר אם גוגל בעצמו לא "מכיר" אותו. מה זה אומר מאונדקס בגוגל? הכוונה היא האם לגוגל יש גרסה שמורה של האתר בתוצאות. למי שלא יודע – גוגל לא שולף את תוצאות החיפוש שלו בזמן אמת מרחבי הרשת, אלא רק תוצאות אשר הוא סרק ואינדקס (=הוסיף לאינדקס), שזה אומר – מיליארדים של אתרים ודפים מרחבי הרשת. כברירת מחדל, גוגל סורק ומאנדקס כל אתר שהוא מוצא אלא אם כן נאמר אחרת (כלומר בעל האתר החליט לחסום אותו לסריקה).

·         שלב שני מחקר נושאים וביטוייםכל פרוייקט של קידום אורגני (וגם ממומן) צריך להתחיל במחקר מילות מפתח איכותי. חשוב לדעת על ביטויים ותחרות – למרות שקידום אתרים זה תחום צעיר יחסית, אפשר להגיד שהתחרות גדלה, ברוב התחומים, כל הזמן. ככל שאתם נכנסים לתחום הזה מאוחר יותר, כך תצטרכו לעשות יותר עבודה על מנת לצמצם פערים עם המתחרים שחלקם התחילו הרבה לפניכם. חשוב לדעת את זה, כי קידום אורגני זה ריצת מרתון ולא ספרינט – תחום שלוקח זמן ודורש סבלנות רבה. כמו כן, התחרות משתנה, לפעמים ברמה קיצונית – בהתאם לחיפוש הספציפי. גם באותה נישה, כל ביטוי זה עולם ומלואו ויכול להניב תוצאות שונות לחלוטין, ולכן התחרות משתנה בהתאם.

·         שלב שלישי לבדוק האם האתר מדורג?לאחר שיש לכם רשימה התחלתית של ביטויים (מומלץ לארגן בקובץ אקסל), זה הזמן לייצר תוכן עבור הביטויים האלה. אבל לפני כן, מומלץ לבדוק את המצב הנוכחי של האתר בגוגל (כלומר איך גוגל מדרג את הביטויים האלו בתוצאות).

·         שלב רביעי – ייצור תוכן לאתר ברמה הכי גבוהה שאפשרקידום אתרים חייב להתחיל עם תוכן טוב ואיכותי, שיבנה לאתר שלכם תדמית מקצועית ואמינה.

·         שלב חמישי קישורים חיצוניים לאתר שלכם – כאשר מדברים על איך קידום אתרים לבד – צריך לדעת שיש גם את עניין הקישורים, שאותם די קשה ומעייף להשיג בלי מקדמי אתרים. ככל שיהיו יותר קישורים לאתר שלכם ברשת, כך דירוג האתר יעלה בהתאם

·         שלב שישי רשתות חברתיות – קידום אתרים באופן עצמאי ניתן לבצע לא רק באתר עצמו – אלא גם קצת פעולות שיווקיות מחוץ לאתר – כמו למשל שימוש ברשתות חברתיות.

כלים לקידום אתרים

ניתן להיעזר במגוון תוכנות לקידום אתרים הקיימים היום כגון:

·         Ahrefs – Ahrefs הוא אחד מהכלים המומלצים ביותר שיש לסריקת אתרים. Ahrefs מדגיש אילו חלקים באתר שלכם זקוקים לשדרוג כדי לקבל דירוג גבוה יותר במנועי החיפוש. הכלי Ahrefs משמש גם לחקר מתחרים מקצועי ובעזרתו ניתן לראות אילו קישורים המתחרים שלכם מוציאים ומקבלים.

 

·         בעזרת הכלי ניתן גם לבדוק ולתקן קישורים שבורים באתר שלכם ועוד מגוון אפשרויות.

·         ZEFO – היא תוכנה כחול-לבן שמשלבת כמה פעולות קידום אתרים במקביל – בדיקת דירוגים, מחקר קישורים, טראפיק לאתר ועוד.

·         Semrush – הוא כלי קידום וכלי לשיווק מהפופולריים ביותר בעולם. הכלי מאפשר להעריך בקלות את המילים שבהם האתר שלכם מדורג ומאפשר לזהות שינויים והזדמנויות חדשות לדירוג של מילים ברשת החיפוש של גוגל.

אלא לשכוח שתחום קידום האתרים מתעדכן ומשתנה במהירות רבה. היעזרו במקורות מידע, בלוג קידום אתרים יכול לעזור לכם במעקב אחר השינויים ויכול להיות עבורכם דרך להישאר מעודכנים. להיות חברים בפייסבוק בקבוצות של בעלי עסקים משווקי גם היא דרך טובה, ובנידת האפשר גם ניוזלטרים של משווקים ודרכים נוספות. בהצלחה!

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

קוריאן למטבח – משטחים מעוצבים

בתחום עיצוב המטבחים, בחירת החומר ממנו עשוי המשטח, יכולה להשפיע באופן משמעותי לא רק על המשיכה האסתטית אלא גם על הפונקציונליות ואריכות החיים של החלל.

כלי תרגום מקוונים 

בעולם הגלובלי של היום, תרגום הפך לכלי הכרחי עבור עסקים, ארגונים ויחידים כאחד. עם זאת, משימת התרגום יכולה להיות מרתיעה, ודורשת לא רק מיומנות לשונית