מתי צריך ואיפה כדאי להזמין טיפול לניקוי פיח במנוע?

מתי צריך ואיפה כדאי להזמין טיפול לניקוי פיח במנוע

ראשית, בואו נסתכל על הסיבות מדוע מנוע עשוי להזדקק להסרת פיח. להלן נסביר ביתר פירוט מה זה ומדוע ייתכן שתזדקק לניקוי פיח, אך בהתאם לחומרת הבעיה עם התפתחותה, הדבר מוביל למספר השלכות שליליות על מנוע המכונית והטיפול בה.

ניקוי פיח במנוע יכול להסיר משקעים אלה ולהציע לנהג מספר יתרונות

אך לא כל פתרונות ניקוי הפיח עובדים אותו הדבר. מנקודת מבט טכנית, ניקוי המנוע ממשקעי פיח אמור לגרום לו לעבוד בצורה יעילה יותר. סדנאות רבות ממליצות על שחרור פיח כדרך לשחזר חלקית ביצועים שאבדו, או כדרך לעזור לרכב שלך לעבור את שלב בדיקת הפליטה. זה חשוב מאוד עם מנועי ההנעה הישירה הנפוצים כל כך בימינו וניקוי הפיח הזה צריך להיחשב כחלק מתחזוקת הרכב הרגילה שלך.

הצטברות זו עלולה לפגוע קשות בביצועי המנוע וביעילותו

כתוצאה מכך, הם עלולים לפגוע בשסתומים, ממירים קטליטיים ורכיבי מנוע אחרים. משקעים רגילים אלה הופכים לפיח צפוף שמצטבר ומגביל את גודל צריכת האוויר של המנוע. מכיוון שהזרקה ישירה עוקפת לחלוטין את פתח היניקה, בנזין לעולם לא עובר דרך פתח היניקה, ופיח (תוצר לוואי של בעירה בצילינדר) יכול לעבור דרך מושב השסתום ולהצטבר מאחורי השסתום.

ההשפעה של ריסוס הדלק על השסתומים עם כניסתו לתא הבעירה מנקה את השסתומים ממשקעים שהופכים לפיח כשהם מתמצקים עקב חום הדלק הבוער

עם זאת, טכנולוגיה יעילה זו יכולה גם לגרום להצטברות פיח על שסתומי היניקה מכיוון שהדלק אינו יכול לנקות את השסתומים כפי שהוא עושה בסוגים אחרים של מנועי דלק מוזרקים. לדוגמה, דלק יכול לזרום אל שסתומי היניקה במנועי הזרקת נמל, מה שעוזר לנקות את השסתומים ממשקעי פיח.

עם זאת, בצד של שסתום היניקה הקר יותר, כמות משקעי הפיח יכולה להצטבר במידה שהיא מפריעה לזרימת האוויר דרך פתח היניקה, או אפילו עד כדי כך שהיא מונעת משסתום היניקה לאטום כראוי כשהוא נסגר. .

עם הזמן בשימוש קבוע, מצטברים משקעי פיח על שסתומי היניקה

המשפיעים על זרימת האוויר הכוללת בתוך המנוע. שפע של משקעי פיח עלול להוביל להפחתת יעילות המנוע, מה שעלול להוביל לנזק למנוע ולכשל קריטי ברכיבים. זה קורה בהדרגה ובדרך כלל ביצועי מנוע גרועים יהוו אינדיקציה חשובה לכך שאתה חייב את שירות הפירוק הזה.

ניתן לבצע קרצוף כימי גם במערכת היניקה להסרת משקעי פיח

במקרים חמורים יותר של משקעי פיח מסירים את ראש הצילינדר לביצוע עבודת שסתומים, בעוד שמשקעי הפיח מנוקים ידנית. אם הם לא נשטפים עם בנזין, שמן זה יכול לרתוח על השסתום וליצור משקעי פיח.

פחמימנים מפוצצים ונאפים על השסתומים שכבה אחר שכבה עד שמופיעה הצטברות ברורה של פיח. מנועי הזרקה ישירה הם יעילים לעזאזל, אבל פחמימנים שרופים חלקית נכנסים לפתח היניקה דרך חפיפת שסתומים במהלך מחזור הבעירה.

משקעי שסתומים מובילים לבעירה לא יעילה של הדלק, וכתוצאה מכך אובדן צריכת הדלק. זה הרבה מיכלי דלק וסיבובי מנוע מכיוון שפיח מצטבר בהדרגה על הגב של השסתומים האלה.

במנועים קונבנציונליים

הדלק מסופק מול הפנסים והשסתומים, כך שתוספי הניקוי בדלק מונעים היווצרות משקעים. עם זאת, מנועי אאודי/פולקסווגן בהזרקה ישירה מזריקים דלק ישירות לצילינדרים (ולכן "הזרקה ישירה"), כך שחומרי הניקוי בגז אינם יכולים לשמור על ניקיון הפנסים והשסתומים. בעיית הפיח נגרמת על ידי אוורור ארכובה חיובי (PCV) של EPA שבו אדי דלק ואדי שמן נכנסים לסעפת היניקה, ומשאירים משקעים על יציאות ושסתומים שהופכים לפיח ומצטברים עם הזמן.

אלו היו תוצאות שימושיות

אבל זה גם אומר שאף אחת מהמולקולות הללו לא נוגעת בשסתומי היניקה בדרכם להישרף בתא הבעירה. עם זאת, יהיה לזה גם יתרון נוסף של אספקת בנזין ליציאות היניקה כאשר המנוע פועל במצב הזרקת יניקה, מה שאמור לפתור את בעיית חימום השמן על גזעי השסתום.

אם כן

הם יכולים להפעיל את שירות engine clean ניקוי פיח מהמנוע עד הבית כדי לנקות את השסתומים הללו ולהסיר משקעים שאולי הצטברו עם הזמן. השימוש בתוספי דלק מיוחדים ובטיפולים יסייעו למנוע גם להסיר משקעים אלו. מעבר לשמן Valvoline Modern Engine סינטטי מלא יכול לסייע במניעת בעיות פיח חוזרות בעתיד.

ישנם שירותים ומוצרים של Liqui Moly שיכולים להפחית משמעותית את כמות הפיח המצטברת בתוך המנוע

יורופד ממליצה לכלול טיפול Liqui Moly Jectron בכל החלפת שמן של 5,000 מייל כדי לשמור על ניקיון המערכת והצטברות פיח איטית. למרבה הצער, יש מעט שניתן לעשות כדי למנוע הצטברות פיח, אבל דרך אחת להאט את התהליך הזה היא לבצע החלפת שמן קבועה ואיכותית לפחות כל 5,000 מיילים.

ENGINE CLEAN מציעים יתרונות רבים עבור כלי רכב עם מנועי בעירה פנימית. סוגים אחרים של ניקוי פיח זמינים, בדרך כלל עם מים (המכונה לעתים קרובות ניק), אך אין להם את היתרונות של תהליך קרבון קלין.

למרבה המזל

זה כבר לא המקרה, אבל מנועים עדיין עשויים להזדקק לניקוי פיח, במיוחד (באופן אירוני) אלה עם חומרה מתקדמת לבקרת פליטה. בעוד שבנזין יכול לשמור על מערכת הזרקת הדלק נקייה, הוא לא יכול לעשות שום דבר לגבי משקעי פיח. כולנו יודעים שבנזין הוא הדלק שמניע את מנועי המכונית שלנו. במנועי הזרקה ישירה שבהם משקעי פיח יכולים להיות חמורים מאוד, ניקוי שסתום יניקה קבוע הוא פריט מומלץ לתחזוקת מנוע.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

כלי תרגום מקוונים 

בעולם הגלובלי של היום, תרגום הפך לכלי הכרחי עבור עסקים, ארגונים ויחידים כאחד. עם זאת, משימת התרגום יכולה להיות מרתיעה, ודורשת לא רק מיומנות לשונית

אזעקה לבית פרטי או מצלמות אבטחה ?

בתחום אבטחת הבית, שני כלים עיקריים בולטים כעמודי הגנה: מערכות אזעקה ומצלמות אבטחה. שניהם מציעים יתרונות ותכונות ייחודיות שמטרה שלהן לשמור על הרכוש ועל היקירים