כתיבה נכונה של קורות חיים

כתיבת קורות חיים

אז איך נכתוב קורות חיים בצורה מושלמת, קולעת ומדויקת, קורות חיים שיצליחו להעביר את מי שאנחנו בצורה הטובה ביותר.

דבר ראשון, ניסוח. קורות חיים מקצועיים, צריכים להיות ברמת ניסוח גבוהה. המגייסים שקוראים אותם, מצפים מהאדם ששלח אותם שלפחות יעביר קורות חיים מנוסחים בקפידה.

שימו לב למילות קישור, פסיקים, נקודות והכי חשוב השתמשו בעברית תקינה.

אתם לא רוצים שיסננו את קורות החיים שלכם על הבסיס הזה.

דבר שני, מה אנחנו כותבים בקורות החיים?! שימו לב להכניס ולהדגיש את הדברים שרלוונטיים לתחום שאותו אתם מחפשים בתחילת הקורות חיים. אחר כך בסוף יהיה לכם מקום להכניס תחביבים וכל מיני דברים מיוחדים על עצמיכם, כי הרי ברור שמי שמגייס לעבודה רוצה לדעת שהאדם שהוא מגייס הוא בעל תחומי עניין נוספים ועולם רחב אופקים.

דבר שלישי – תמציתי ונעים לעין, תקפידו לנסח בצורה מדויקת ותמציתית, כדי שמי שקורא את קורות החיים שלכם לא יתעייף באמצע ויעבור הלאה. מבלי לסיים ומבלי להביע עניין.

התאימו את המילים הנכונות

קחו בחשבון שהמגייסים עוברים על המון קורות חיים והם מחפשים מילות מפתח שיתאימו לדרישות התפקיד כדי להבין במי מדובר. אם קורות החיים יהיו מסורבלים ולא מובנים סביר שידלגו לעליהם ויעברו ישירות למועמד הבא.

דבר רביעי- תכתבו רק את האמת. אם תוסיפו לקורות החיים שלכם דברים לא מדויקים או לא נכונים מהר מאוד יגלו את זה בראיון העבודה, אתם צריכים להיות שלמים וסגורים על כל מה שכתבתם, כדי שכאשר תישאלו על כך לא תגמגמו, תורידו את הראש ולא תדעו מה לענות. שזה יותר מביך מלכתוב פחות אבל נכון. מה גם שבבוא העת כשתתחילו לעבוד לא כדאי שיזכירו שכתבתם שיש לכם את ההכשרה המתאימה, אבל אוי בעצם אין. מידע נוסף באתר restaurant-stars.co.il על כתיבת קורות חיים ועוד נושאים מעניינים.

אז מה בעצם צריך להיות כתוב בקורות החיים?

תתחילו בפרטים אישיים – רק מה שרלוונטי, לדוגמא לא בטוח שצריך לציין מקום מגורים כי הגיוני שאתם שולחים קורות חיים לאזורים שאתם יכולים להגיע אליהם. ונניח שלך אין בעיה לנסוע שעה לעבודה ומישהו שמגיים ישלול מראש את מועמדותיך כי אתה גר רחוק ובטח לא תיסע ככ' הרבה.

אחר כך תכתבו ניסיון תעסוקתי בסדר כרונולוגי יורד מהסוף להתחלה בצורה קריאה ותמציתית אך שכוללת תיאור מדוייק של מה שנדרשתם בעבודתכם הקודמת.

לאחר מכן, תעודות והכשרה מקצועית- בצורה ברורה וחד משמעית.

ואז, תוסיפו כמה מילים על שרות צבאי או לאומי זה הרבה פעמים חשוב למראיינים.

תסיימו בדברים הטובים באקסטרה שלכם..

שפות שאתם יודעים, כישורים טכניים, תחומי עניין, תחביבים, תכונות אישיות.

ובסוף בסוף כמובן ממליצים,  את כל הדברים הטובים שיש למעסיקים הקודמים שלכן לאמר. זה משהו שמאוד חשוב למגייסים. אבל גם אם אין ממליצים לא נורא, יהיו מגייסים שיקחו אתכם בגלל אישיותכם הסוחפת או כישוריכם המבורכים.

נראות של הקורות חיים

לא טקס שחור על דף לבן של מלל מלל מלל..

תשקיעו, תוסיפו אלמנטים עיצוביים תכניבו לטבלאות שיהיה מסודר. כותרות יפות. וכל מיני אלמנטים שיאירו את הדף שלכם ויעוררו עניין לצפות בו.

סיימתם.. תעברו פעם נוספת ואחרונה.. ויאלה תתחילו לשגר.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים