יד ראשונה או שנייה? מה עדיף לכם לקנות

יד ראשונה או שנייה?

רכישת דירה ראשונה היא אחת ההחלטות החשובות בחייכם. יש לזה השפעה עצומה על העתיד שלך וזה לא קשור רק לבית. יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה זו.

ישנן שתי דרכים לרכישת דירה: יד ראשונה ויד שנייה. אפשרות יד ראשונה פירושה שאתה קונה בית שכבר בנוי, בעוד שאופציה יד שנייה פירושה שאתה קונה בית שהיה בעבר בבעלות מישהו אחר.

היתרונות של רכישה ממקור ראשון כוללים מחירים נמוכים יותר, גמישות רבה יותר בבחירת המיקום והיכולת להתאים את הבית החדש שלך לצרכים שלך. החיסרון הוא שאתה לוקח על עצמך יותר סיכון כי לא תהיה אחריות לכל תקלות או ליקויים בנכס וגם לא תהיה אחריות

היתרונות של רכישת בית ראשון הם רבים ומגוונים. יש תחושת ביטחון שמגיעה עם בעלות על בית משלך. יש לך הזדמנות להפוך את זה לעצמך ואתה יכול גם ליהנות מכמה הטבות מס.

רכישת בית ראשון היא בדרך כלל משתלמת יותר מהשכרה ותהיה לך הזדמנות לבנות הון עצמי בנכס שלך לאורך זמן. הבחירה בקנייה היא השקעה בעתיד שלך, אז אם אתה מחפש דרך משתלמת להשקעה בנדל"ן, אז רכישת בית ראשון יכולה להיות התשובה עבורך.

איך להחליט בין השניים?

זו שאלה שקשה לענות עליה. הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא לברר מה הצרכים שלך.

נניח ואתה רוצה לעבור לגור בקריות. חיפשת דירות למכירה בקרית ביאליק, בקרית אתא ובקרית ים. מצאת כמה דירות למכירה בקרית ביאליק שמתאימות למה שאתה מחפש ואתה צריך לברור ביניהן. 

אם אתה רוצה מחיר זול וידיעה שהבית שלך הינו בנוי, אז דירה יד שניה הן האפשרות הטובה ביותר עבורך. אבל אם אתה רוצה דירה עם כל התשתיות החדשות ביותר, אפילו במחיר דירה שאינה בנויה עדיין או שהתשתיות אינן בנויות עד הסוף אז דירה מקבל"ן זאת הדרך. בסופו של דבר מדובר בשאלה של כסף וזמן, מי שלא לחוץ מבחינה כספית או מבחינת זמן יהנה מדירה עם תשתיות חדשות ומעט בלאי.

יד ראשונה משמעה שמעולם לא נעשה שימוש במוצר, בעוד יד שנייה משמעה שהשתמשו בו פעם אחת או יותר.

יד שנייה זולה יותר מיד ראשונה כי היא לא חייבת להיות חדשה, היא רק צריכה להיות במצב טוב.

מוצרי יד ראשונה הם בדרך כלל יקרים יותר ממוצרי יד שנייה, מה שיכול להוות בעיה אם אין לך הרבה כסף. אבל מצד שני, אם אתה רוצה משהו חדש ולא רוצה להסתכן בקנייתו משומש, אז אתה צריך לקנות סחורה יד ראשונה.

השלב הבא הוא לברר מה התקציב שלך וכמה זמן יש לך. אם יש לך תקציב גבוה ולא אכפת לך לחכות זמן מה, אז דירה יד ראשונה תהיה מושלמות עבורך; אבל אם התקציב שלך נמוך ורגיש לזמן, דירה יד שנייה שנייה הן הדרך קדימה.

מעבר דירה

איך לחסוך כסף ברכישת דירה ראשונה?

רכישת דירה ראשונה היא אבן דרך מרגשת וחשובה בחיים. זה יהיה מקום בו תוכלו לבלות את זמנכם עם חברים ובני משפחה, לקבל קצת פרטיות, ולקבל מרחב משלכם.

לא קל למצוא את המקום המושלם לחיות בו, במיוחד כשאתה בתקציב מצומצם. מכיוון ששוק הדיור כל כך תחרותי, יכול להיות קשה למצוא את העסקה הטובה ביותר על דירה ראשונה.

יש הרבה דברים שכדאי לקחת בחשבון בעת רכישת דירה ראשונה. אתה צריך לשקול כמה כסף יש לך למקדמה, איזה סוג של תשלומי משכנתא חודשיים אתה רוצה לשלם, כמה מהארנונה ועלויות הביטוח יכוסו על ידי החברה המשכנת או המשכיר שלך, איזה סוג של שכונה אתה רוצה לגור ועוד.

רכישת דירה ראשונה היא החלטה גדולה בחיים, והיא לא קלה. יש הרבה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני שאתה קונה את הבית הראשון שלך. זה יכול להיות מרתיע לחשוב כמה אתה צריך לחסוך עבור המקדמה ועלויות הסגירה, או כמה זמן תצטרך להשקיע לפני שתוכל אפילו לחשוב על רכישת מקום.

הדרך הטובה ביותר לחסוך כסף ברכישת דירה היא לערוך קצת מחקר על השוק ולחפש דירות שנמצאות כרגע במבצע או שהמחיר שלהן הוזל לאחרונה.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

כלי תרגום מקוונים 

בעולם הגלובלי של היום, תרגום הפך לכלי הכרחי עבור עסקים, ארגונים ויחידים כאחד. עם זאת, משימת התרגום יכולה להיות מרתיעה, ודורשת לא רק מיומנות לשונית

אזעקה לבית פרטי או מצלמות אבטחה ?

בתחום אבטחת הבית, שני כלים עיקריים בולטים כעמודי הגנה: מערכות אזעקה ומצלמות אבטחה. שניהם מציעים יתרונות ותכונות ייחודיות שמטרה שלהן לשמור על הרכוש ועל היקירים