טכנאי גז – מסלול הלימודים ואפשרויות התעסוקה

מבוא

טכנאי גז עובדים עם גז טבעי, פרופאן ודלקים אחרים כדי לספק שירותי חימום ובישול. הם עשויים להיות מעורבים גם בהתקנת קווי גז או ציוד.

הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה של העבודה מעריכה כי שיעור התעסוקה של טכנאי גז יגדל ב-13% בין השנים 2016-2026. זהו שיעור צמיחה מעל הממוצע עבור רוב המשרות בארצות הברית. בארץ המגמה היא דומה וזהו מקצוע עם אופק תעסוקתי וביקוש בשוק שכן אין מכונה שעושה תהליך Zה באופן אוטומטי ובגלל המודעות הגוברת לאסונות שנבעו מהתקנת גז בצורה שאינה תקנית, יש חובה מבחינת הביטוח והעירייה שאת הגז יתקין טכנאי גז מוסמך.

טכנאי גז בדרך כלל עובדים במשרה מלאה בשעות העבודה הרגילות, אך חלקם עשויים לעבוד בסופי שבוע או בערב כדי להתקין קווים חדשים או לתקן קווים קיימים.

טכנאי גז אחראים להתקנה, תיקון ותחזוקה בטוחים של מערכות צנרת גז. הם עובדים עם גז טבעי, פרופאן, בוטאן וסוגים אחרים של גזי דלק.

על מנת להפוך לטכנאי גז, תצטרך להשלים תוכנית על-תיכונית בטכנולוגיית הנדסת גז או להיות בעל תעודת הסמכה מתאימה.

אפשרויות התעסוקה של טכנאי גז אינן רחבות כמו עיסוקים אחרים מכיוון שהיא כל כך מתמחה בסט שירותים ספציפי. חלק מהאפשרויות כוללות עבודה בבית זיקוק או תחנת כוח שמשתמשת בגז טבעי או עבודה בתחנת דלק או בחנות מכולת שבה הם מוכרים סוגי דלקים אלה. אפשרות נוספת היא מתקין של גז בבתי אנשים מטעם חברה מסוימת.

גז

מהו גז ומה אתה צריך לדעת עליו?

גז הוא משאב טבעי שנמצא בעומק האדמה ויכול לשמש כמקור אנרגיה. זהו גז חסר צבע, חסר ריח, לא רעיל שנוצר מפירוק של חומרים אורגניים.

גז הוא חלק חשוב מחיינו כבר למעלה מ-100 שנים וימשיך להיות עוד הרבה.

טכנאי גז מופקדים על תחזוקת קווי הגז והציוד על מנת להבטיח שהם בטוחים ותפעוליים בכל עת. ישנם סוגים רבים ושונים של טכנאי גז עם רמות השכלה והכשרה שונות, לכן חשוב למצוא את האחד המתאים עבורכם.

גז הוא מוצר טבעי המורכב מפחמימנים, כגון מתאן, אתאן, פרופאן ובוטאן. הוא נמצא בצורה של בועות גז באדמה והוא תוצר לוואי של ייצור נפט. השימושים הנפוצים ביותר בגז הם כדלק לבישול או חימום, אך ניתן להשתמש בו גם להנעת כלי רכב או לייצור חשמל. השימוש הראשון בגז בקנה מידה מסחרי היה בשנת 1821 כאשר וויליאם מרדוק השתמש בגז פחם כדי להדליק את המפעל שלו.

היסטוריה של טכנולוגיית הגז וחשיבותה בחברה

ההיסטוריה של טכנולוגיית הגז היא נושא מעניין למי שמתעניין בהתפתחות החברה המודרנית. גז קיים כבר מאות שנים ומילא תפקיד חשוב בהתקדמות הטכנולוגית שלנו.

גז הוא חומר כימי המורכב בעיקר ממימן ופחמן. כאשר הוא נשרף, הוא משחרר אנרגיה שניתן להשתמש בה כדי להפעיל דברים רבים כגון מכוניות, משאיות, בתים, מפעלים וכו'.

טכנאי גז עובדים עם גז טבעי, שהוא דלק מאובנים. העבודה עלולה להיות מסוכנת במקרים מסוימים, אך מדובר בתעשייה צומחת שיש לה יתרונות רבים.

גז טבעי הוא דלק מאובנים שניתן למצוא מתחת לאדמה ולהפיק אותו מבארות. מבחינה טכנית, זה מתאן, שהוא המרכיב העיקרי של הגז הטבעי. הוא חסר צבע וריח כאשר הוא נמצא בטבע ומתערבב בקלות עם אוויר. הפעם הראשונה שהוא שימש כמקור אנרגיה הייתה בשנת 1820 כאשר אנשים גילו כיצד להשתמש בו להארת בתיהם.

טכנאי גז עובדים עם צינורות גז טבעי כדי להבטיח שהם בטוחים לשימוש ופועלים כהלכה. הם גם בודקים אותם לאיתור דליפות או בעיות אחרות שעלולות להשפיע על הבטיחות או הסביבה.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

כלי תרגום מקוונים 

בעולם הגלובלי של היום, תרגום הפך לכלי הכרחי עבור עסקים, ארגונים ויחידים כאחד. עם זאת, משימת התרגום יכולה להיות מרתיעה, ודורשת לא רק מיומנות לשונית

אזעקה לבית פרטי או מצלמות אבטחה ?

בתחום אבטחת הבית, שני כלים עיקריים בולטים כעמודי הגנה: מערכות אזעקה ומצלמות אבטחה. שניהם מציעים יתרונות ותכונות ייחודיות שמטרה שלהן לשמור על הרכוש ועל היקירים