המדריך לבחירת שם לילד

בחירת שם לילד זאת משימה לא פשוטה, לא סתם יש עשרות אתרים לבחירת שמות לילדים, וכל שם מקוטלג על פי כל כך הרבה גורמים: משמעות, אותיות, ערך נומרולוגי, היסטוריה של השם במשפחה ועוד. בגלל הבחירה המרובה והצפה של מידע, הורים עלולים להיות מבולבלים או אובדי עצות אל מול המבחר הבלתי נגמר ועשרות עצות האחיתופל וההצעות שהם שומעים עוד כשהם רק מבשרים על הבאת הילד לעולם.

על מנת להקל על תהליך הבחירה, הכנו רשימה של מקורות לשמות ודברים שכדאי לשים לב אליהם בשם על מנת שתוכלו לבחור בצורה נוחה ופשוטה ומעבר לכך, בחירה עצמאית.

בחירת שם בעל משמעות לזוג

דרך אחת לבחור שם לילדכם מתוך מגוון השמות לבנים ולבנות שנמצאים שבעולם היא בחירה בגורם המקשר של הילד, ההורים שלו. סיפור אישי של ההורים, דרך ההיכרות או מכנה משותף יכול להוות בסיס טוב וכר פורה לשמות לבנים או לבנות. לאחר שהנושא נבחר, קל יותר לבחור האם השם המדובר יהיה ייחודי ונדיר או שמא יהיה פשוט והמשמעות השנייה והאינטימית היא בין בני הזוג בלבד.

תינוק

ערך נומרולוגי ומשמעות מיסטית

הנומרולוגיה היא תאוריה מיסטית הטוענת את המספרים באנרגיה מסוימת ובכך גם תכונות אישיות שמשתקפות למי שמקושר למספרים, על פי הנומרולוגיה הערך בגימטריה של שמות טוען את השם במשמעות מיסטית, ולכן במידה ואתם מאמינים בתורות אלו כדאי לקחת זאת בחשבון. אך נומרולוגים הם לא היחידים שטוענים ששמות הם בעלי משמעות מיסטית. רבנים לפעמים ממליצים לשנות שמות לבנים או לבנות שיש להם משמעות שלילת או על שם דמויות שליליות מהתנך, ולחילופין ממליצים על שמות בעלי אותיות או משמעויות מיוחדות.

שמות שעוברים במשפחה

מעבר למשמעות הרגילה, לשמות יש משמעות מיוחדת כאשר היא קשורה לבן משפחה קרוב. הרבה אנשים נקראים על שם הסבא או הסבתא, ובכך מעבר לשם יפה ושורשי, הם מנציחים את זיכרון ההורים דרך ילדיהם. שמות אלו לא חייבים להיות בהכרח שמות ראשונים אלא שמות אמצעי לדוגמא שמות לבנים כמו אברהם ישמעו "זקנים" ולא מודרנים ולכן הם יכולים להיות שם אמצעי במקום.

שמות בחיבור עם שם המשפחה

שם הוא הדרך הראשונה שבה אדם מוצג לעולם, ולכן בחירת שם קליט שמצד אחד הוא ייחודי מספיק ומצד שני הוא זכיר ופשוט זאת מחשבה שהורים חושבים עליה כשהם רוצים לקרוא לילדיהם. בזמנים שבהם אנשים בוחרים לשנות את שמם כדי שהוא יהיה קליט יותר, הורים לוקחים את זה בחשבון.

לסיכום, אנחנו ממליצים לכם לבחון את בחירת השם מכמה זוויות, תוך ידיעה שמצד אחד הבחירה היא רחבה פי כמה ופי כמה שמתוכלו להכיל ומצד שני, במידה ואתם יודעים מה חשוב לכם בבחירת השם, תוכלו לצמצם את הבחירה פלאים ולהתמקד במה שחשוב, בילד שלכם.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הנחיות לכתיבת עבודה אקדמית

כחלק מהדרישות האקדמיות, תצטרכו לכתוב גם עבודות אקדמיות. בכתבה הבאה, נציג את ההנחיות ונשתף גם בטיפים שיעזרו לכם בכתיבת העבודה. הכתבה בשיתוף עם חברה מובילה