דוכני יריד וביתנים משלל סוגים וצורות

ירידים וביתנים

האדם השתמש לאורך השנים באמצעים שונים לצורך הצגת מוצריו ושירותיו השונים. אחד האמצעים היה ירידים, הירידים של פעם היו פשוטים ונערכו במרכז העיר וכל בעל סחורה היה מציג את תוצרתו בפני תושבי העיר. היום יריד הוא אירוע מורכב והוא דורש הפקה שלמה, שכוללת בתוכה לא מעט מרכיבים כמו קביעת האופי והסגנון של היריד והתאמתו לקהל היעד, בחירת האטרקציות שיהיו ביריד, בחירת אמצעי הפרסום והשיווק של היריד, בחירת הלוקיישן, השכרת חברת שמירה שתאבטח את המקום, ועוד.

ניתן למצוא היום מגוון עצום של ירידים מסוגים שונים שכל אחד מהם יש לו סגנון אחר, מטרה אחרת וקהל יעד אחר. יש ירידים קבועים שנערכים כל שבוע בקניון, ויש ירידים שנתיים, יש כאלו שהם למטרת ממכר מוצרים, ויש כאלו שנערכים למטרת תעסוקה, ועוד סוגים רבים למשל, תחנות משחק וביתני יריד למגוון סוגים שונים.

דוכנים מסוגים שונים וצורות שנים

דוכנים עברו תהליך של שינוי בעשרות השנים האחרונות, אם פעם היינו רגילים לראות דוכנים רק בשווקים, הרי שהיום יש דוכנים מסוגים שונים, והם פריט גמיש ומשתנה, שניתן למצוא אותו בצורות שונות. יש דוכנים מתקפלים, ויש כאלו שנעים על גלגלים, יש דוכנים דקורטיביים בעלי עיצוב מרשים שאי אפשר להתעלם מהם ויש כאלו שהם פשוטים יותר. בעזרת הדוכן ניתן להציג מוצר או שירות יש מי שימכור על הדוכן תכשיטים, או בגדים ויש מי שיציג על הדוכן את שירותיו כמו שירותים של חברות האינטרנט השונות. השימוש בדוכנים צריך להיות חכם ומושקע, יש צורך להשקיע מחשבה בכל מה שקשור לעיצוב הדוכן, ולאופן סידור הסחורה על הדוכן, כזה שיגרום לתנועה של קהל היעד לעבר הדוכן. חשוב גם וליידע את הציבור על קיומו של הדוכן, ולפרסם זאת באמצעי הפרסום המתאימים לכך.

ירידים ודוכנים – כל מה שצריך לאירועי

ירידים ודוכנים הם שני מושגים הקשורים זה לזה בקשר עבות לא ניתן למצוא היום יריד ללא דוכנים, היום כאשר כל יריד הוא הפקה שלמה, כל הסוחרים ואנשי העסקים הבאים להציג את מוצריהם ביריד שוכרים דוכנים איכותיים שעליהם הם מציגים את מוצריהם ו/או שירותיהם. ירידים שמעוניינים להשיג הצלחה מרבית צריכים להעניק לקהל היעד חוויה אופטימאלית שתגרום לו להישאר ביריד כמה שיותר זמן, בין אם זה בגלל סדנא מעניינת שיש ביריד, ובין אם זה בגלל אטרקציה כיפית שהילד נהנה בה ולא מעוניין לעזוב.

כאמור הדוכנים הם רק אחד ממרכיבי היריד, אך חשוב שתהיה התאמה בין ירידים ודוכנים, ירידים שמטרתם מכירת תכשיטים צריכים שיהיו בהם בעלי דוכנים למכירת תכשיטים, וירידים שמטרתם מכירת מוצרי מזון, צריכים נוכחות של דוכני מזון. בעלי דוכנים מצידם צריכים לדעת שהחוכמה היא להשתתף בירידם הנכונים, בעל דוכן המוכר מוצר לגבר, אין לו מה להגיע ליריד שנועד לאמהות ותינוקות. ואילו בעל מוצר אקולוגי, כדאי לו להגיע לירידים בעלי אופי אקולוגי ירוק.

דוכני מזון

מי מאתנו לא פגש דוכני מזון, בין אם זה בכנס מקצועי שבו הוא השתתף, או אולי במסיבת יום הולדת של אחד מילדיו, או באחד מהאירועים שאליהם הוא הוזמן. דוכני מזון הם פתרון אופטימלי לצורך של מתן כיבוד לאורחים המגיעים לאירועים השונים. ניתן למצוא היום דוכנים מסוגים שונים, יש דוכני מזון שיש בהם נציג אנושי המקפיץ אוכל סיני, או מכין סושי, או שקשוקות. ויש דוכני מזון ללא נציג אנושי שבהם ניתן למצוא סנדביצ'ים מוכנים, או קינוחים מוכנים.

חשוב לבחור דוכני מזון בהתאם לקהל היעד המגיע לאירוע ובהתאם לאופי האירוע. אירוע שעוסק בתזונה בריאה כדאי שיהיו בו דוכנים עם חטיפי בריאות יוגורטים ועוד, ואירוע שמיועד לציבור שיש בו הרבה ילדים כדאי שיהיו בו דוכנים עם שערות סבתא, פופקורן, פיצות ושאר מאכלים שילדים אוהבים

דוכנים וירידים – ניתן למצוא היום כמעט בכל מקום.

החל מדוכן למכירת ממתקים בקניון, או דוכן להגשת מוצרי מזון של חברת קייטרינג כלשהי, וכלה בדוכן למכירת מוצרים כלשהם ביריד הזית הנערך כל שנה בעת מסיק הזיתים. נוכחות גבוהה של דוכנים ניתן למצוא בירידים, יש דוכני מזון, ויש דוכנים להצגת מוצרים. דוכנים וירידים צריכים להיות תמיד בהתאמה. לא יכול להיות שביריד למכירת מוצרי מזון, יהיה שימוש בדוכנים למכירת בגדים, או שביריד תעסוקה יוקמו ביתנים עם דוכנים שאינם מתאימים כלל למטרה של סיוע לקהל היעד במציאת מקומות עבודה.

החברות העוסקות בייצור ושיווק דוכנים ממשיכות כל הזמן לפתח דוכנים מסוגים שונים , והיום ניתן למצוא דוכנים מתקפלים, דוכנים ניידים, ועוד. את עולם הדוכנים ניתן לחלק לשניים דוכנים שבהם ניתן לדבר עם נציג אנושי, ודוכנים לתצוגה של מוצרים שונים שאין בהם נציג אנושי. דוכנים לתצוגה יהיו במגוון רחב של סגנונות ועיצובים, וניתן למצוא היום דוכן בסגנון רטרו, ודוכן בסגנון מינימליסטי אז בפעם הבאה שאתם עומדים לרכוש דוכן לקראת השתתפות ביריד זכרו כי דוכנים וירידים הם קשורים זה לזה ואי אפשר לקנות סתם דוכן מבלי לחשוב קודם כל האם הדוכן מתאים למוצרים שאותם אני עומד להציג ביריד.

יריד אינו אירוע שיווקי חדש ששייך לעידן המאה ה-21 בלבד

אבל בעשרות שנים האחרונות הוא השתנה ללא הכר, אם פעם יריד היה אירוע פשוט שבו בעלי הסחורה או נותני השירותים היו עומדים במרכז העיר ומכריזים בפני כל מי שעובר לידם על הסחורה שיש ברשותם. היום היריד הוא כבר אירוע מורכב שניתן למצוא אותו בכל מקום, יש יריד חקלאי בכפר, ויש יריד של תכשיטים או של אוכל בקניון בכל סוף שבוע, וכך הלאה והלאה.

ביריד של המאה ה-21 משתתפים גם בעלי העסקים, וגם ספקי השירותים השונים של החברות המספקות שירותים שונים , כמו שירותי הסעדה או שירותי אטרקציות והפעלות, ובראש ובראשונה החברה המפיקה את היריד שמנהלת את כל תהליך הפקת היריד. לכל יריד יש אופי וסגנון ויש לו קהל יעד ספציפי הצפוי להגיע אליו, ליריד של מוצרים אורגניים צפויים להגיע אנשים המעוניינים לרכוש מוצרים אורגניים, ואילו ליריד רהיטים יגיעו אנשים המחפשים פריטי ריהוט שונים.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים