צעד אחד לפני שמחליטים לבצע קמפיינים ממומנים בפייסבוק, חשוב ראשית להבין מה הייחודיות הרבה שיש ברשת החברתית זו. פייסבוק הינה פלטפורמת חברתית אשר המשתמשים בה משתפים בה מידע (תמונות, סרטונים, טקסט) בתכיפות משתנה (בהתאם להרגלי השימוש של כל משתמש) עם החברים שלהם, משפחה שלהם וכדומה. פייסבוק נחשפת אל כל המידע שאותם משתמשים משתפים. המידע שאתם משתפים מאפשר לאלגוריתם של פייסבוק ליצור לכל אחד מהמשתמשים פרופיל ייחודי. והמידע שנאסף מורכב החל מגיל המשתמש, מגדר ומקום מגורים, דרך תחומי עניין אישיים ועד לאופי ההתנהגות בפייסבוק ובאתרי אינטרנט השונים
ניהול קמפיין פייסבוק ממומן אינו דבר חדש, אלא קיים כבר משנת 2007 ונחשב לערוץ השיווק המוביל עבור מגוון עסקים קטנים, בינוניים וגדולים כאחד. היתרון העצום במערכת הפרסום של פייסבוק הוא שניתן לפרסם ולהגיע לכמות אנשים גדולה בצורה קלה, מהירה ויחסית זולה ביחס לשיטות פרסום מסורתיות (טלוויזיה או שילוט חוצות לדוגמא).
השלבים שיש לבצע לפני ביצוע קמפיין בפייסבוק
לפני שאתם מריצים קמפיין בפייסבוק, חשוב לבצע את השלבים הבאים:
· הגדרת תקציב פרסום
· הגדרת קהל יעד
· הגדרת מטרת הקמפיין – מודעות רבה, יצירת לידים, פניה לאתר ועוד.
· מה הדרך הטובה ביותר לפנות לקהל היעד – בתור מפרסמים ובעלי עסקים עליכם להבין מהי הדרך הטובה ביותר לפנות לקהל היעד שלכם ובאיזו שפה תקשורתית הוא משתמש (תמונות, טקסט, סרטונים).
דרך להגדיר קהל יעד
רימרקטינג הינו פנייה לגולש שביקר בעבר באתר של העסק שלכם, אך לא ביצע שום פעולה (רכישה מהאתר או השארת פרטים באתר).
כל הגולשים מסוג זה מוגדרים כלקוחות פוטנציאליים של העסק שלכם. על כן, הרימרקטינג מביא לתודעתם של לקוחות מסוג זה, את האתר של העסק שלכם. זאת, על מנת שכאשר יחליטו בכל זאת שהם זקוקים למוצר או שירות כלשהו אותו מספק העסק שלכם, הם יפנו לאתר העסק שלכם בכדי לבחור בשירות או במוצר המבוקש.
עיצוב המודעות
לאחר שהכרתם את קהל היעד שלכם בצורה טובה, זה הזמן לעצב מודעות שמציגות אתכם כעסק רציני ואיכותי. מומלץ לעצב מודעות בצורה נקייה, לשמור על אותנטיות של המדיה שלכם בעיצובים ולא להפוך את הפוסטים שלכם לפלייר מפוצץ במלל וצבעים. במבט ראשון על הפרסום שלכם הגולש צריך להבין בדיוק על מה הוא עומד ללחוץ, לכן המסר חייב להיות ברור לגולש. לכן, במידה ויש לכם אתר או דף נחיתה חשוב מאוד שיהיו תואמים אחד לשני מבחינה מילולית ומבחינה גרפית כאחד.
יתרונות הפרסום בפייסבוק
כאשר אתם בוחרים להשקיע באפיק של פרסום בפייסבוק, אתם נהנים מהיתרונות הבאים:
• גודל קהל: פייסבוק מתגאה בכך שיש לה יותר ממיליארד משתמשים פעילים מדי יום. עובדה זו מעניקה לכם קהל עצום שיוכל להיחשף לפרסום שלכם.
• ירידת טווח אורגני (פרסום לא ממומן): טווח הגעה אורגני בפייסבוק נמצא בירידה. זו הסיבה מדוע עסקים רבים החליטו נכון שיש לשלב בין פרסום בצורה אורגנית עקבית, לבין פעילות ממומנת שדוחפת את התכנים לגולשים הרלוונטיים. על כן, כדי מנת להצליח לפרסם בפייסבוק ולהגיע לקהל יעד אופטימלי, יש לעשות שילוב בין השניים וקשה מאוד עד בלתי אפשרי כמעט להצליח ללא פרסום ממומן בפייסבוק
• .מיקוד: אפשרויות המיקוד במודעות פייסבוק הן המתקדמות ביותר מבין הפלטפורמות הדיגיטליות השונות. עסקים יכולים למקד את הפרסום למשתמשים לפי מיקום, דמוגרפיה, גיל, מין, תחומי עניין, התנהגות, שימוש בכלי מתקדמים למעקב, יצירת קהלים דומים ועוד.
• קל לעקוב ולבצע ניטור את ביצועי הקמפיינים בפייסבוק וכך ללמוד מה ניתן לשפר ומה לשמר
• זרם גדול ומידי של תנועה ליעד הנבחר (אתר, דף נחיתה, הודעות ווטסאפ או במסנג'ר ועוד)
• שליטה מלאה על התקציב הכולל והיומי של כל קמפיין ואפשרויות מתקדמות לשליטה על הצעות המחיר עבור כל לחיצה
• החזר השקעה מידי (ROI) – ניתן בקלות להגדיר עלות להמרה ולהבין במדויק מהו הרווח שלכם לאחר הוצאות הפרסום