הנחות מעצימות את תחושת האושר שלנו
מחקרים שונים שבדקו את התגובות הרגשיות של הצרכנים מצאו כמה נתונים חשובים. כמו לדוגמה, במחקר שהובל על ידי ד"ר פול ג'ייק זק, פרופסור לנוירו-כלכלה באוניברסיטת קלרמונט, החלו החוקרים ללמוד כיצד ההנחות משפיעות על האושר, הבריאות ומידת הלחץ של הצרכנים. לפי המחקר שלהם מקבלי ההנחות חוו עלייה של 38% ברמות האוקסיטוצין, והיו 11% מאושרים יותר מאלו שלא קיבלו הנחה. יתרה מזאת, שיעורי הנשימה שלהם ירדו ב 32%, שיעורי הלב ירדו ב 5%, ועל פי הדיווחים, רמות הזיעה היו נמוכות פי 20 לעומת בני גילם. כתוצאה מכך, הם הרגישו יותר רגועים ופחות לחוצים.
לכן צרכנים התרים אחר עסקאות מוצאים עונג רב בקבלת הצעה טובה. לעתים קרובות, סיבה לחגיגה היא הנחה בלתי צפויה של מותג מועדף שלרוב אינו מציע הנחות. והראייה מבצעי באלק פריידי או סייבר מונדי שנפוצים במהלך חודש נובמבר. יתרה מכך, מותגים המציעים מבצעים מיוחדים יוצרים תרחישים של win-winעבור קונים שחוסכים כסף, וקמעונאים שמגדילים את מכירותיהם.
הצגתם של מוצרים חדשים בשוק
ישנן מספר אסטרטגיות נוספות שעובדות עלינו הצרכנים, פעם אחר פעם, ולכן כדאי לשים לב אליהן. כמו לדוגמה, הנחה עבור מוצרים חדשים שיצאו לשוק. עבור מרבית הקונים, קנייה של דבר בפעם הראשונה במחיר מלא מבלי שיש להם ניסיון אישי עם הפריט או ביקורות כלשהי להישען עליה, עלולה להיות מרתיעה. אבל אפילו הנחה קלה יכולה לשנות את יחס הקונה כאשר מדובר ברכישה כזו.
למבצעים יש גם אפקט נוסף והוא להפוך את הרכישות שלנו ליותר ספונטניות. כן, לא פעם צרכנים מדווחים כי הם ביצעו רכישה שלא כיוונו אליה במקור, וכי הם עשו זאת אך ורק על סמך הצעת מבצע או הנחה. כמו לדוגמה הצעות של רכישת שניים וקבלת שלישי בחינם.
אסטרטגיה נוספת היא חלוקתן של דוגמאות או התנסות במוצרים. עבור הייצרן לרוב משמעותה היא עלות אפסית, אלא שהיא יכולה לשפר פלאים את מאזן הרווחיות של מותגים רבים. זוהי ככל הנראה הסיבה לכך שמותגים נוהגים להציע שימוש נטול סיכון לצרכנים שיכולים להתנסות במשהו חדש ובחינם. התנסות זה לכאורה טוב, ועדיין מומלץ לבדוק טוב טוב את "מתנת החינם" הזו שקיבלתם.